Konečně společně RunTour

21.10.2015 21:01

Běh poslepu na Ladronce 3.10.2015Je to stejné jako východ a západ slunce. Běžecký seriál Runtour vychází poslední tři ročníky, co pamatuji, v Českých Budějovicích a zapadá k zimnímu spánku v Praze na Ladronce.

Opět s větším počtem závodníků, opět v tradičních závodech – ve dvou dětských na 500m a 1 km a dvou závodech pro velké kluky a holky  (tatínky a maminky) na 5 a 10 kilometrů.

Počasí se pořadatelům podařilo vyloudit na matce přírodě opravdu výstavní, a tak běžecké vrstvy oblečení, obvyklé k datu 3. 10.,  prošly notnou dietou a byly nahrazeny jen doopravdy nezbytně nutnými vrstvami.

 V  závodech se opět jako sršni, vosy či žlutí draci mezi běžci míhali dvojice trasérek a trasérů s nevidomými běžci Nadace Leontinka. Některé časy dvojic atakovaly čelní pozice, některé výkony byly „na pohodu“, ale čas nebyl tím hlavním. Důležité bylo si to užít. Pomoci přátelům, kteří se zdatně  perou se svým handicapem. Sdílet s nimi své smysly. Posunout společně hranici možností lidí, kteří žijí s nezáviděhodným handicapem. Jsou to skvělí lidé se širokým srdcem.

Kdo chyběl, přišel o další Runtouráckou jízdu a měl by si do diáře napsat datumy jednotlivých běhů pro příští rok, které jsou již nyní k dispozici, společně s novinkou ročníku 2016 – během v Ústí nad Labem. 

Série závodů RunTour pomohla díky spolupráci s Nadací Leontinka ke vzniku našeho sdruženRok 2013 mi pravou výhybkou přihrál báječného spoluběžce Aleš Příborský. Od té doby jsme spolu zaběhli ještě pár štací, ale tahle první společná, na tu si myslím, vzpomínáme oba. Alda většinou na cílový sprint. A já na to, jak jsem si ten běh díky trémě ani nestihl užít. Tedy během běhu. V cíli to ze mě pochopitelně spadlo. A s každým dalším Beerovým nápojem je to i nyní lepší a lepší. (55:20)
Rok 2014 na pohodu. Není kam spěchat. Ke Kauflandu už se RT neběhá, takže klídek na 52:48.
Rok 2015 mi opět přihrál spoluběžce. Tentokrát to nebyla běžecká legenda. Spíše kuřátko, které se teprve klube ze svého běžeckého vajíčka. Kéž bych mohl napsat: "Kuřátko, které se rozkoukává." Pro Petra Fáberu je RT také
osudovou, sezónu nastartoval v Českých Budějovicích na 5 km s Ivou Velíškovou, se mnou ji dokončil v +/- plánovaném čase na trati 10km (01:11:24). í Konečně společně, protože zakladatelé Jitka a Aleš se tam v roce 2013 seznámili coby trasérka a nevidomý běžec. A u mnoha dalších (nejen) RT běhů jsme byli, běhali, seznamovali a pomáhali.Rok 2013 mi pravou výhybkou přihrál báječného spoluběžce Aleš Příborský. Od té doby jsme spolu zaběhli ještě pár štací, ale tahle první společná, na tu si myslím, vzpomínáme oba. Alda většinou na cílový sprint. A já na to, jak jsem si ten běh díky trémě ani nestihl užít. Tedy během běhu. V cíli to ze mě pochopitelně spadlo. A s každým dalším Beerovým nápojem je to i nyní lepší a lepší. (55:20)
Rok 2014 na pohodu. Není kam spěchat. Ke Kauflandu už se RT neběhá, takže klídek na 52:48.
Rok 2015 mi opět přihrál spoluběžce. Tentokrát to nebyla běžecká legenda. Spíše kuřátko, které se teprve klube ze svého běžeckého vajíčka. Kéž bych mohl napsat: "Kuřátko, které se rozkoukává." Pro Petra Fáberu je RT také
osudovou, sezónu nastartoval v Českých Budějovicích na 5 km s Ivou Velíškovou, se mnou ji dokončil v +/- plánovaném čase na trati 10km (01:11:24).Rok 2013 mi pravou výhybkou přihrál báječného spoluběžce Aleš Příborský. Od té doby jsme spolu zaběhli ještě pár štací, ale tahle první společná, na tu si myslím, vzpomínáme oba. Alda většinou na cílový sprint. A já na to, jak jsem si ten běh díky trémě ani nestihl užít. Tedy během běhu. V cíli to ze mě pochopitelně spadlo. A s každým dalším Beerovým nápojem je to i nyní lepší a lepší. (55:20)
Rok 2014 na pohodu. Není kam spěchat. Ke Kauflandu už se RT neběhá, takže klídek na 52:48.
Rok 2015 mi opět přihrál spoluběžce. Tentokrát to nebyla běžecká legenda. Spíše kuřátko, které se teprve klube ze svého běžeckého vajíčka. Kéž bych mohl napsat: "Kuřátko, které se rozkoukává." Pro Petra Fáberu je RT také
osudovou, sezónu nastartoval v Českých Budějovicích na 5 km s Ivou Velíškovou, se mnou ji dokončil v +/- plánovaném čase na trati 10km (01:11:24).

Seriálu Česká pojišťovna Mizuno RunTour 2015 se zúčastnilo celkem 34 zrakově postižených běžců, kteří odstartovali celkem 77x.

Za první tři ročníky série RunTour podpořila Nadace Leontinka, ve spolupráci s pořadatelem závodu, start 62 zrakově postižených běžců, kteří odstartovali celkem 166x. Celkový počet účastníků RunTour se zrakovým hendikepem se od roku 2013 téměř ztrojnásobil.

Společně s Nadací Leontinka děkujeme všem, kteří pomohli. Finančním příspěvkem, trasérováním, fanděním. Těšíme se na rok příští a přejeme všem nevidomým a slabozrakým běžcům lehký krok a pevné zdraví.

Ivo Löffler
s použitím dostupných informací nadace Leontinka

 

Kontakt

Konečně společně z.s. korespondenční adresa:
M. Horákové 1067
Hradec Králové
500 06
tel. 602 750 237 info@konecnespolecne.cz